October 26, 2020

Polish Times

najnowsze polskie wiadomości

Analiza wyścigu Kubicy -stop?

Analiza wyścigu Kubicy -stop?
Drugi wyścig Roberta Kubicy za nami – czas spojrzeć na jego przebieg i przeanalizować dane wyścigowe, z których widać też, jak ogromną przewagę na tym etapie sezonu ma Audi. Wyniki Przebieg wyścigu Robert ruszał z 14. miejsca i tym razem zaliczył bardzo słaby start. Koła buksowały w miejscu i jeszcze przed dojazdem do pierwszego zakrętu,…

Drugi wyścig Roberta Kubicy za nami – czas spojrzeć na jego przebieg i przeanalizować dane wyścigowe, z których widać też, jak ogromną przewagę na tym etapie sezonu ma Audi.

Wyniki

wyniki drugiego wyścigi dtm spa 2

Przebieg wyścigu

Robert ruszał z 14. miejsca i tym razem zaliczył bardzo słaby start. Koła buksowały w miejscu i jeszcze przed dojazdem do pierwszego zakrętu, został wyprzedzony przez startujących za nim. Zdołał jednak skontrować i odzyskać 2 miejsca.

Niestety, mocne hamowanie do ostatniego zakrętu sprawiło, że Robert nie miał dobrej pozycji przy wyjściu na prostą ani odpowiedniej prędkości i spadł na ostatnie miejsce, co widać poniżej:

Tempo Kubicy jest wyraźnie słabsze niż oczekiwał, choć jak potem przyznał, spodziewał się, że nie będzie lekko.

Robert Kubica: Już po pierwszym okrążeniu kwalifikacji spodziewałem się trudnego wyścigu. Podjęliśmy ryzyko, a kierunek, który obraliśmy nie przyniósł efektu. Zapłaciliśmy słoną cenę za małe doświadczenie. Wyjeżdżamy z mieszanymi uczuciami.

— Aldona Marciniak (@AldonaMarciniak) August 2, 2020

Już po kilkunastu minutach wyścigu, Robert zgłasza problem: „Chyba mam problem z dyferencjałem. Hamuję i czuję jakby się rozłączał”. Kilka okrążeń później informuje o „dziwnym hałas z silnika na prostych”.

Przez moment słychać jakieś rozmowy z garażu, Kubica zgłasza to, prosząc o wyłączenie radia.

Opony w aucie Roberta kończą się bardzo szybko, przód przestaje trzymać. „Lewa przednia poszła, obie przednie są bardzo słabe” – zgłasza Robert i po kilku minutach decyduje się na zjazd do boksów. Przy wjeździe do alei serwisowej, dostaje informację od inżyniera, że została mu podobna liczba aktywacji DRS-u i push-to-pass jak innym.

Postój przebiega tym razem bezproblemowo, choć Kubica znów najdłużej ze wszystkich stał na swoim stanowisku serwisowym.

czasy pit stopow dtmspa2

„To jest katastrofa. Przednie opony w ogóle nie trzymają, poszły po 3 okrążeniach” – mówi Robert wyjeżdżając z boksów. Po zaledwie kilku minutach jazdy, zrezygnowany zgłasza: „Nie uda nam się, coś jest nie tak. Nie ma przyczepności z przodu, przód już poszedł”.

Do końca rywalizacji nie odzywa się już do inżyniera, tracąc bardzo dużo na kolejnych okrążeniach. Jedzie samotny wyścig. Po przekroczeniu linii mety, słyszy:

„To był bardzo trudny wyścig Robert” – mówi inżynier do Polaka i prosi o zebranie fragmentów opon z toru. Kubica tylko potwierdza przyjęcie wiadomości wciśnięciem przycisku radia.

Wypowiedzi

„Już na pierwszym okrążeniu czasówki wiedziałem, że to nie zadziała i wiedziałem, że to będzie ciężki wyścig, ale nie spodziewałem się, że aż tak! Nie można niestety zmienić ustawień między kwalifikacjami a wyścigiem, więc utknęliśmy z takimi rozwiązaniami. Wiedziałem, że niedziela będzie bardzo, bardzo długa. Zaryzykowaliśmy i nie zadziałało, więc teraz musimy przeanalizować dane i zrozumieć, czemu. Wyjeżdżamy ze Spa z mieszanymi uczuciami, ale też zdobyliśmy sporo doświadczenia i to jest ważne. Są pozytywy. Oczywiście na suchym torze brakuje nam prędkości, ale wczoraj w kwalifikacjach nie było źle” – powiedział Polak, cytowany przez Cezarego Gutowskiego.

CG: Po takim pierwszym weekendzie, gdy przed nami jeszcze osiem… w jakim nastroju jesteś…


RK: Bardzo dobrym! Muszę porozmawiać z Bergerem, żeby wprowadził system, który proponował Bernie w Formule 1. Żeby polewać tory.

— Cezary Gutowski (@CezaryGutowski) August 2, 2020

Czasy

Robert swój najlepszy czas uzyskał już na 4. kółku, podczas gdy większość kierowców robiła to pod konie

Read More